Να αξιολογουν ολοι ολους; Η π ρ ο τ α σ η .

Ας συζητήσουμε κι ας αποφασίσουμε ένα τρόπο αξιολόγησης όλων από όλους.
Στη συνέχεια ας ζητήσουμε απ’ τους συναδέλφους μας να συνυπογράψουν μαζί μας τη πρόταση (με όνομα, τηλέφωνο, email).

Δεν έχουμε γλυτωμό. Εκτός εάν …. πράξουμε οι ίδιοι. Δεν υπάρχει κάποιος να του αναθέσουμε να δράσει για μας.

Αν μαζέψουμε 30.000 υπογραφές, κανείς δεν θα μπορεί να αρνηθεί την εφαρμογή της πρότασής μας. Κανείς, γιατί δεν θα υπάρχει γονιός που θα διαφωνεί μ’ αυτή.

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Μόνο να πάρουμε τις αποφάσεις, εμείς. Οι καθηγητές, οι πολίτες.

Αν δεν μπορεί να γίνει, είναι μόνο γιατί δεν θέλετε.
Θέλετε;

Επιτέλους, ας διδάξουμε, Δημοκρατία, τους έλληνες πολίτες, την ελληνική κοινωνία. Ας τους δείξουμε πως δεν πήγαν χαμένα ούτε τα χρήματα που ξόδεψαν για να μας μορφώσουν ούτε τα χρήματα που δίνουν για τους μισθούς μας.

Η βάση της συζήτησης μπορεί να είναι η εξής:

Στη διαδικασία αξιολόγησης συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στη λειτουργία του σχολείου.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται από όλους όσους τους συναντούν στην επαγγελματική τους πορεία. Η αξιολόγηση διεξάγεται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.

Η συμμετοχή είναι ανώνυμη.

Τους εκπαιδευτικούς αξιολογούν οι μαθητές τους, της προηγούμενης χρονιάς (33%). Ακόμα τους αξιολογούν οι συνάδελφοί τους (35%) και οι προϊστάμενοί τους (27%) καθώς και το διοικητικό – βοηθητικό προσωπικό (5%). [Τα ποσοστά είναι ενδεικτικά και προς διαβούλευση].

Στους συμμετέχοντες θα δίνεται κατάλογος με τα ονόματα όλων των μελών του συλλόγου καθηγητών. Θα σημειώνουν ένα βαθμό σε δεκάβαθμη κλίμακα για κάθε ένα απ’ τα μέλη του συλλόγου καθηγητών για τα οποία έχουν άποψη. Για αποφυγή φαινομένων μεροληπτικής κρίσης θα απαλείφεται το υψηλότερο 5% των βαθμών και το χαμηλότερο 5% των βαθμών για τις ομάδες των μαθητών – γονέων και των συναδέλφων.

Το τελικό αποτέλεσμα θα προκύπτει μέσα απ’ τη στάθμιση των βαθμών με τα προαναφερθέντα ποσοστά.

Προαιρετικά μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία και οι γονείς. Οι βαθμοί τους θα συνυπολογίζονται με αυτούς των μαθητών.

Η επεξεργασία και η ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων (ανά σχολείο) γίνεται από επιτροπή εκλεγμένων (κάθε χρόνο) καθηγητών (ανά δέκα σχολεία – ένας από κάθε σχολείο).

Οι καθηγητές με αποτελέσματα αξιολόγησης κάτω απ’ τη βάση θα συναντούν μία ώρα την εβδομάδα το σχολικό σύμβουλο της ειδικότητάς τους. Μέσα απ’ τη συζήτηση για τη καθημερινή διδακτική και υπηρεσιακή πρακτική τους θα αναζητούν τρόπους βελτίωσης.

Οι τρεις πρώτοι στην αξιολόγηση (ανά σχολείο) καθηγητές θα αμείβονται επιπλέον για ένα χρόνο με το 15% του μηνιαίου μισθού τους.

Καμία άλλη διαφορά στους μισθούς δεν επιτρέπεται. Εξαιρούνται τα επιδόματα θέσης ευθύνης και τέκνων.

Το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα λαμβάνεται υπ’ όψιν – αθροιστικά, όλων των ετών – ως κριτήριο για την κάλυψη θέσεων ευθύνης (διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι, κ.λ.π.) αλλά και αυξημένων προσόντων (π.χ. πρότυπα πειραματικά σχολεία).

 

Δεν θα το κάνουμε με τον εύκολο τρόπο. Με τον δύσκολο πρέπει να γίνει. Για να έχει αποτέλεσμα.
Ο εύκολος είναι μέσω διαδικτύου. Αυτόν δεν το λαμβάνει κανένας υπόψιν του.

Ο δύσκολος είναι με ανοιχτή οργανωτική επιτροπή.
Με οργάνωση ομάδων καθηγητών ανά δήμο που θα συναντώνται μια φορά το μήνα για να δούμε τι θα κάνουμε.
Με συλλογή υπογραφών και στοιχείων επικοινωνίας
(τηλέφωνο, email).
Με συγκεντρώσεις, συζητήσεις.

Είστε μέσα;Αν είμαστε τρεις κι ο κούκος ξεχάστε το. Δε γίνεται._

Δύναμή μας το πλήθος μας.
Εκ μέρους της ανοικτής οργανωτικής επιτροπής

Aλεξόπουλος Διονύσης

Δηλώστε συμμετοχή στο email:  alexdion64@yahoo.com

 

Υ.Γ. Κατά τη γνώμη μου η αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίων (η λεγόμενη και ποιοτική) είναι εξ υπαρχής υπονομευμένη αφού
α. αυτός που διατυπώνει τα ερωτήματα στα οποία θ’ απαντήσουν οι αξιολογητές θέτει ουσιαστικά τα κριτήρια με βάση τα οποία αυτοί θα κρίνουν. Επομένως φαλκιδεύει την ελευθερία της κρίσης τους, και
β. αυτός που θα ερμηνεύσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα θα καθορίσει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης.
Επομένως και όπως ίσως είναι προφανές, η αξιολόγηση ενός μαθητή από ΕΝΑΝ καθηγητή δεν έχει καθόλου σχέση με την αξιολόγηση ενός καθηγητή από τουλάχιστον 150 μαθητές, 20 συναδέλφους και 3 προϊσταμένους και 2 βοηθητικό προσωπικό. Η πρώτη μπορεί να είναι περιγραφική ενώ η δεύτερη δεν έχει νόημα να είναι περιγραφική.

 

5 thoughts on “Να αξιολογουν ολοι ολους; Η π ρ ο τ α σ η .

  1. effie psoinou

    ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΣΟΣΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ. ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ. ΘΑ ΣΤΑΘΩ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΟΤΙ ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΤΙΜΗΤΕΣ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΑΛΛΑ ΚΙ ΑΝ ΑΚΟΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΜΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΦΙΛΟΔΟΞΟΥΣΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΤΙΜΗΤΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣΑ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΩ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ…Σ΄ΑΥΤΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ-ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΑ ΄Η ΤΑΠΕΙΝΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΧΑΛΑΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΙΣ Ή ΑΝ ΒΑΖΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΛΠ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ, ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ. ΤΕΛΟΣ-ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ-ΥΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΜΕ Ο,ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, ΜΕ ΤΟ Ν. 4024/11 ΣΕ ΙΣΧΥ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΚΑΝΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΑΛΛΑ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΤΟΥ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΒΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΝΑΝ ΨΕΥΤΙΚΟ ΜΑΝΔΥΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ, ΟΣΟ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΕΓΙΝΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ, ΤΟΣΟ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΜΗ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΤΙ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ; Κ Α Θ Ε ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ Σ΄ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΠΟΝΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΝΕ «ΠΟΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΛΟΥΜΕ»-ΣΚΑΣΙΛΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΗ-ΑΛΛΑ «ΠΟΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ». ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙΕΙ. ΜΗΝ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ.

    1. blackboy1955 Post author

      » ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ»

      Οι συνάδελφοι δεν θα αξιολογήσουν το μάθημα που κάνουμε στην τάξη. Θα αξιολογήσουν τη στάση μας απέναντι στους συναδέλφους μας, στους προϊσταμένους μας, στο διευθυντή, στους γονείς και στους μαθητές. Θα αξιολογήσουν τη στάση μας στις εκδρομές, στα διαλείμματα, στις σχολικές εορτές, στις επιτηρήσεις στις εξετάσεις του Ιουνίου, κ.λ.π. κ.λπ..
      Και κάποιοι συναφούς ειδικότητας τα θέματα που βάζουμε τον Ιούνιο.

      «ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ…Σ΄ΑΥΤΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ»

      Η πρόταση είναι να μας αξιολογούν οι μαθητές της προηγούμενης χρονιάς. Μάλλον σας διαφεύγει πως η αξιολόγηση είναι πάντα σχετική. Αν αξιολογήσουν αρνητικά (κάτω απ’ τη βάση) εμένα οι μαθητές μου για ποιο λόγο θα αξιολογήσουν θετικά έναν άλλο; Νομίζετε ότι οι μαθητές ανέχονται αλλά και θα επιβραβεύσουν το γλύψιμο που τους κάνουν κάποιοι ελάχιστοι συνάδελφοι βάζοντας αβερτα βαθμούς; Δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε.
      Προς το παρόν διαβάστε τι απάντησαν μαθητές σε σχετικό ερωτηματολόγιο:

      Τα αποτελέσματα της έρευνας.

      1. effie psoinou

        ΣΑΝ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ; ΚΑΠΟΙΟΙ π.χ. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ Ή ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥΣ; ΠΟΣΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΜΠΑΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΝΤΡΕΣ, ΦΑΝΕΡΕΣ ΚΑΙ ΚΡΥΦΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ; ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ; ΑΥΤΕΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ; ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΗ Ή ΜΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ; ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ ΑΠΟ ΟΣΟ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ.

  2. blackboy1955 Post author

    Ποιος σου είπε ότι οι συνάδελφοι δεν θα κατανοήσουν την άρνηση συναδέλφων να συνοδεύσουν σε πολυήμερες εκδρομές λόγω οικογενειακών προβλημάτων ή και λόγω διαφωνιών με τη clubατη λογική που τις διαποτίζει και τις διαπερνά;

  3. Παράθεμα: Για μια δημοκρατική λειτουργία των πανεπιστημίων. | Διασταυρούμενα πυρά

Σχολιάστε